نتایج جستجو برای عبارت :

خذ الغمرات للحق حیث کان

گرداب های حق طلبی را به جان بخر

 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



مدت زمان: 4 دقیقه 48 ثانیه
للحق
هر از گاهی که در حال گذرم از کوچه و خیابان (و گاهی بر و بیابان) نکته ای نظرم را جلب می کند و با گوشی ارزانم از آن عکس می گیرم. ارزان را از آن گفتم که بهانه ای برای کیفیت پایین عکس‌هایم آورده باشم. اما تا کی می توان سخن را حبس کرد؟ در جست‌و‌جوی هم صحبتی تصویری، حاضر نشدم رو به اینستاگرام بزنم. بگذار بزم ابتذال خانه بر جای خود بماند.
پی نوشت: سعی کردم در نگاهم سخنی باشد. اگر نبود، به بزرگی آن ها که سخنی دارند ببخشید.
للباقی
نیاز، آدم را وابسته می کند؛ و وابستگی، ذلت می آورد. 
به عبارت دیگر به هر اندازه که ما نیاز داریم به همان اندازه وابستگی داریم و به همان اندازه ذلیل هستیم!!
این مفهوم هم در مقیاس فردی و شخصی معنی پیدا می کند هم در مقیاس ملی و بین المللی. 
من از نیاز و وابستگی و ذلت متنفرم! و از همه نیازهایم پشیمانم ... .
للحق
ما أكثر ما یُواجَه الزائر بهذا السؤال غیر الوجیه: "هل استلمت الضریح؟" فصار كثیر من الزوّار یزعم أن الزیارة من دون استلام الضریح غیر مضبوطة، فلا تهنأ له الزیارة إلا إذا استطاع أن یشقّ طریقا من بین الازدحام إلى الضریح. فإن قدر على ذلك رجع إلى أهله مسرورا مرفوع الرأس، وإلّا رجع خائباً! لیتنا كنّا ندع هذا السؤال جانبا، لكی لا یشتبه الأمر على بعض فیزعم أن قد أفلح الیوم من استقوى! إن استلام الضریح عمل جیّد وعظیم بلا ریب، ولا یحلو للضریح أن یُترك خ
*بسم الله الرحمن الرحیم*
امر چیست ؟ 
آن وجهه ملکوتی کل شیء است که مصون از تدریج است: 
انّما أمره اذا اراد شیئاً أن یقول له کن فیکون یا انّما قولنا لشیءٍ إذا أردناه اَن نقول له کن فیکون 
پس امر آن جنبهٴ ملکوتی کل شیء است و امام هدایت به امر می‌کند یعنی هدایت امام غیر از هدایت علما و مبلغین است که ارائه طریق باشد. بلکه هدایت به أمر است یعنی نحوهٴ هدایت او روی آن ملکوت کل شیء است که فرمود: 
فسبحان الّذی بیده ملکوت کل شیء  قهراً امامت از شئون دنیا
1. در کانال ادب و
فرهنگ مطلبی آورده که چون در درس «سیوطی» ـ به جهاتی ـ ناقص نقل کرده بودم کاملش
را تقدیم می‌کنم:
اخباری سر‌آور
میرزا محمد (بن عبدالنبی)
اخباری ـ متخلص به «سیل» ـ در 1178 ق
در اکبرآباد هند به دنیا آمده و در نجف و کربلا در مکاتب شیعیان تحصیل کرد و کم‌کم
به علوم غریبه و جفر و طلسم روی آورد. وی با تکیه بر اخبار و احادیث با علمای اصولی
درافتاد و سرانجام مجبور شد به ایران بیاید.
 وی پس از عزیمت به ایران مدتی در مشهد و سایر
شهرها اقامت داشت
مروری بر تاریخ سلفیت
مقدمه
مکتب سلفیه از قرن هشتم هجری توسط ابن تیمیه حرانی با شعار پیروی از سلف پایه‌ریزی شد ابن تیمیه با نوشتن دورسال به نام <الواسطیه> و<الحمویه> تفسیر جدیدی را که مغایر با مفاهیم قرآن و سنت بود از مسائل اعتقادی عرضه کرد.
حدیث گرایی و توجه به ظواهر نصوص ،تاکید بر نفی تقلید[1] از ائمه اربعه و ترغیب به اجتهاد را می‌توان از شاخه های فکری ابن تیمیه دانست و بر اساس همین تفکرات بود که مکتب سلفی‌گری را ابداع کرد.
ابن تیمیه ب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تقریر حقیقت، تقلیل مرارت